Leveransvillkor

Vi levererar för närvarande endast till adresser inom Sverige. Om du vill ha din beställning levererad till ett annat land ber vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst.

När du gör en beställning kommer du att erbjudas möjligheten att välja en leveransadress som skiljer sig från din betalningsadress. Detta gör det möjligt att få din beställning skickad till din arbetsplats, fritidsbostad eller någon annan önskad destination. Detta är endast möjligt om du betalar din order med Visa eller Mastercard. Klarna faktura godkänner endast leverans till din folkbokföringsadress.

Våra fraktleverantör, behöver någon närvarande vid leveransadressen för att underteckna mottagandet. Om du inte är anträffbar vid första leveransförsöket kommer våra fraktpartners att lämna din beställning på närmsta serviceställe. Du kommer då att få en avi hemskickat med information var och när du kan hämta ut leveransen. Det kommer även vara nämnt inom vilket datum beställningen måste hämtas ut innan den returneras till oss. Du har även möjligheten att se den senaste statusen via sändningsnummer som vi skickade till dig i leveransbekräftelsen.

Om du inte har fått din beställning inom 7 arbetsdagar efter det att statusen har ändrats till "skickad", vänligen kontakta vår kundtjänst. De kommer att hjälpa dig hitta din beställning. När du gör detta ska du ha ditt ordernummer tillhands.

Om leverans eller avhämtning försenas genom att du på orimliga grunder vägrar ta emot försändelsen eller om du inte inom två veckor efter vårt första leveransförsök till dig accepterar leveransen eller hämtar produkten på avhämtningsstället har vi (utan att det påverkar våra andra rättigheter och möjligheter) rätt att:

Inte längre erbjuda leverans eller avhämtning av produkten och meddela dig att vi omedelbart häver Avtalet. I sådant fall kommer vi återbetala köpesumman till dig eller till ditt kredit- eller betalkortsföretag. Vi förbehåller oss rätten att behålla 500:- för administrationskostnader som har uppkommit för oss på grund av att du inte har tagit emot eller hämtat ut din beställning, administrationsavgiften täcker kostnaden för hanteringen av returen samt kostnader för frakten till dig och returfrakten till vårt lager.

Leveranstid

Vår leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Skulle detta mot förmodan ej kunna uppfyllas försöker Shop4you.se alltid meddela detta så snart vi kan. Eventuella lagerförändringar kan uppstå, vilket kan ge en fördröjd leveranstid som Shop4you.se ej kan påverka. Då vi samarbetar med fraktpartners såsom Posten, Schenker, DHL och UPS kan situationer som är utom vår kontroll uppstå. Vid försenade leveranser som är utom vår kontroll kan vi ej ge någon ersättning för detta.

Efter att vi har mottagit din betalning skickar vi en orderbekräftelse och förbereder din beställning för leverans. Så fort vår logistikpartner har hämtat din beställning från vårt lager kommer vi att skicka en leveransbekräftelse med ett sändningsnummer. Med detta sändningsnummer kan du följa din leverans online. Om du har beställt flera produkter vill vi göra dig uppmärksam på att dessa kan levereras olika dagar. För produkter som har flera paket kan ibland även dessa levereras på olika dagar på grund av att vikten på paketet överstiger vad den normala posthanteringen får hantera, paketet skickas då med respektive fraktpartners logistikavdelning.

Fraktpartners

Vi arbetar med följande logistikpartners:

  • Posten
  • UPS
  • Schenker
  • DHL

Frakt i samband med reklamation och retur

Vid nyttjande av ångerrätt eller i samband med en reklamation kommer vi att boka en upphämtning av varan på en vardag mellan kl 08:00-17:00. Vi kan dessvärre inte boka en specifik tid för upphämtning då detta inte är möjligt enligt våra fraktpartners rutiner. Om ni inte har möjlighet att själva vara hemma under dessa tider är det bra om ni har möjlighet att tillse att en annan person är hemma. Finns inte denna möjlighet går det att avtala upphämtning hos en granne alternativt upphämtning på er arbetsplats. Kontakta vår kundtjänst för att avtala om en specialupphämtning då särskilda krav finns på varans tillgänglighet i samband med att våra fraktpartners hämtar upp varan. Returfrakten bokas alltid av Designliving.se. Vid nyttjande av ångerrätten så står du alltid för returfrakten.